Pracownia Integracii Sensorycznej



W naszej placówce, w maju 2008 roku, została wydzielona i odpowiednio wyposażona salka do prowadzenia zajęć Metodą Integracji Sensorycznej, polegającej na integracji czynności zmysłów z właściwą reakcją ruchową.

Wyposażenie salki to:
  • huśtawka terapeutyczna
  • deskorolka
  • deska do ćwiczeń równoważnych
  • kołyska
  • deska rotacyjna
  • helikopter
  • huśtawka - "T"
  • konik
  • beczka
  • platforma wisząca
  • hamak terapeutyczny
  • trampolina
  • piłki do ćwiczeń
  • gruszka rehabilitacyjna
  • materace
  • klin terapeutyczny
Rehabilitacja, zależnie od potrzeb, obejmuje stymulację poszczególnych zmysłów np. motoryki dużej, motoryki małej, percepcji, koordynacji wzrokowo-ruchowej itp.

Głównymi zadaniami rehabilitacji jest hamowanie lub eliminowanie drogą stymulacji negatywnych bodźców, które występują przy nadwrażliwości układu zmysłów (np. nadpobudliwości ruchowej, trudnościach w koncentracji uwagi) oraz dostarczanie bardzo mocnych, różnorodnych bodźców przy niedostatecznej wrażliwości układu zmysłów (np. zaburzeniach ruchowych, percepcji
i koordynacji).

Stymulacja dziecka polega na dostarczaniu odpowiednich bodźców poszczególnym zmysłom, najczęściej podczas zabawy.

Atmosfera podczas terapii sprzyja rozwojowi wewnętrznej potrzeby poznawania i doświadczania środowiska. Dziecko czując, że odnosi sukcesy, radzi sobie
w coraz większej ilości coraz bardziej skomplikowanych zadań podnosi swoją samoocenę i chętnie uczestniczy w zajęciach.